Skip to content
Marketing digital, cum să construiești o campanie online eficientă

Marketing digital, cum să construiești o campanie online eficientă

Marketing digital, cum să construiești o campanie online eficientă, inclusiv prin directoare de articole. Marketingul este un domeniu mare cu o serie de activități complexe. Nu este doar reclamă în sensul restrâns al termenului. Reprezintă un mix de activități pe diferite direcții de extindere a unei afaceri.

Marketingul digital reprezintă aceleași gen de activități tradiționale adaptate mediului online.

Marketing digital – o provocare continuă

Marketingul în sensul cel mai larg reprezintă arta și știința de a convinge clienții să cumpere. Odată cu dezvoltarea domeniului, marketingul a devenit un mix de activități. Astfel, mixul de marketing este cunoscut ca cei patru P:

  • produs;
  • plasarea (distribuirea);
  • prețul;
  • promovarea.

Odată cu dezvoltarea explozivă a mediului online a apărut necesitatea de a fi prezent și acolo. În acest context a apărut o nouă ramură a marketingului – marketing digital. Marketingul digital a dezvoltat și adaptat o serie de metode și tehnici de promovare în mediul online.

Pentru a obține rezultate, apare necesitatea unei metodologii pentru o campanie online. Cu ajutorul acesteia, clarificăm pașii pe care trebuie să-i urmăm pentru o campanie online. În continuare vom analiza pașii de urmat pentru o campanie online.

Stabiliți obiective

Ca în orice altă formă de mass-media, lucrul cu o metodologie clară și specifică este esențial. Mai ales, atunci când planificați o campanie la nivel digital.

Primul pas este stabilirea obiectivelor și desfășurarea de cercetări care să înțeleagă tendințele concurenței, industriei și consumatorilor. În timpul acestei cercetări, ar trebui să vă definiți obiectivele. Să colectați informații despre client, marcă, publicul țintă și piața aferentă.

Pentru a urmări orice campanie, trebuie să răspundeți la două întrebări:

  1. Care este obiectivul?
  2. Care este acțiunea dorită?

Doriți să creșteți vânzările? Să lansați un produs nou? Aveți nevoie de feedback de la clienții dvs.? Sau, doriți să generați câteva recompense pentru loialitatea lor? Un obiectiv clar al campaniei va ușura partea de măsurare a rezultatelor.

Odată cu stabilirea obiectivului, se stabilește și situația „de fapt” a companiei. Doar raportat la aceasta se poate vedea eficiența unei campanii de marketing digital!

Lucru în echipă

Trebuie să dezvoltați o categorie de referință globală. Să identificați oportunități în noi formate media digitale și noi tendințe sociale, legate de noile canale de consum.

Pentru acest prim pas, este esențială o echipă cu mai multe talente. Echipa va investiga aceste oportunități din perspectiva consumatorului tău și a comunicării bidirecționale. Fiind multe domenii implicate în online nu poți să cunoști toate aspectele mici.

Vei avea nevoie de optimizare SEO, web design, PR digital, design digital, menteneață website… Lista poate continua cu multe completări. Puteți externaliza serviciile către o agenție specializată pe un domeniu sau una full-service online. Pentru a fi mai aproape de clienți asigurați un flux de trafic organic constant.

O strategie pentru marketing digital

Propuneți o strategie și un plan cu care doriți să mergeți în campania dvs. de marketing digital. După analizarea informațiilor obținute în procesul de cercetare, vă aflați într-un proces deductiv.

Trebuie să se definească calea către soluție. Dezvoltați un plan de acțiune care definește elementele comunicării digitale. Această strategie ar trebui să conțină elemente din SEO, publicitate, PPC și Social Media care vizează o strategie online completă.

De la planificare la dezvoltare, este important să definim conceptul creativ.

Este crucial ca, creativitatea să reflecte alinierea diferitelor elemente. O sinergie a elementelor va duce către identitatea vizuală a campaniei.

Campania de marketing digital

Odată definită strategia și creativitatea, sunteți în procesul de producție și dezvoltare a campaniei. Este procesul de producere a unor piese care alcătuiesc strategia creativă.

Pentru a obține un produs final bun, este esențial să avem o echipă integrată. Echipa trebuie să fie capabilă de design grafic, multimedia și programare pentru a gestiona relația cu clientul. Important, spre deosebire de o campanie offline, procesul de producție din lumea online are etape de animație și programare.

Oferă în același timp o experiență inovatoare pentru consumatori.

După lansarea campaniei, este crucial să urmăriți analizele. În acest moment, domeniul digital care a fost configurat, va permite monitorizarea în timp real. Această opțiune, vă va permite să corectați instantaneu orice abatere sau punct slab.

Instrumente de urmărire precum Google Analytics colectează și analizează rezultatele. Astfel încât, poți îmbunătăți în mod constant campania în derulare.

Vizibilitate

Vizibilitatea este critică pentru orice campanie. Există o lecție pe care trebuie să o înveți este că oricât de bune sunt produsele/serviciile tale!

Dacă nu se realizează o campanie de analiză și publicitate bună, vei pierde o cantitate masivă de cumpărători.

Vânzările nu vor atinge niciodată țintele tale stabilite. Vizibilitatea poate veni din mai multe surse:

  • publicitate;
  • căutare naturală;
  • social media;
  • marketing de conținut;
  • e-mail marketing etc.

Să aveți o idee despre ce servicii să utilizați pentru a vă prezenta produsul este crucial pentru campania de marketing digital. E posibil ca unele canale de comunicare online să nu genereze rezultate. Nu doriți să consumați efort pe un canal fără rezultate!

Măsurarea rezultatelor

Atunci când măsurați succesul sau eșecul unei campanii digitale, este esențial să înțelegeți ceea ce măsurați. Mulți consideră că a avea un milion de accesări este un succes. Este un succes, dacă obiectivul este pur branding și distribuție. De exemplu, lansarea unui nou produs.

Cu toate acestea, este important să se măsoare investiția față de rezultate, ROI final.

Dacă aveți o campanie care își propune să promoveze vânzările directe prin intermediul mediului online, ar trebui să măsurați vânzările generate, nu numărul de accesări unice obținute. O campanie online trebuie să ridice obiective măsurabile.

Factori de influență

Care sunt principalele elemente care influențează eficacitatea unei campanii online? Factori multipli influențează eficacitatea unei campanii digitale. Printre ele, cele mai importante sunt:

  • calitatea design-ului bannerului creativ;
  • de câte ori se vede campania;
  • bugetul pentru campanie;
  • contextul website-ului unde se află bannerul etc.;

Unele studii indică faptul că recunoașterea mărcii crește atunci când este afișată de mai mult de 10 ori către aceeași persoană. Acest lucru este important, mai ales pentru noile mărci de pe piață. De asemenea, este important ca pe perioada unei campaniile să fie afișate logo-ul companiei pe banner.

Recomandări finale

Ultima recomandare este să cuantificați succesul campaniei dvs. În prezent, există multe metode care ne permit să măsurăm rezultatele. Cea mai comună este să utilizăm coduri de urmărire precum Google Analytics sau Histats.

Oricât de mare este campania dvs., măsurarea este întotdeauna o bună practică. Traficul, atingerea obiectivelor, vânzările, numărul de vizite, rata de conversie, cele mai de succes cuvinte cheie, website-uri care fac legătura cu dvs. etc.

Pentru mai multe informații și asistență, nu ezitați să completați formularul nostru de contact. Pentru o strategie de marketing digital eficientă de multe ori este nevoie de o abordare din exterior.

Back To Top