Comunicate de presă, un alt mod de promovare în mediul online. Un comunicat de presă este o știre scurtă, convingătoare, scrisă de un profesionist în relații publice și trimisă către membrii vizați ai mass-media.
Scopul unui comunicat de presă este de a stimula interesul unui jurnalist sau al unei publicații.
Comunicatul de presă ar trebui să conțină toate informațiile esențiale (cine? ce? unde? când? cum și cel mai important, de ce?), pentru ca jurnalistul să își producă cu ușurință propria poveste.
De ce comunicate de presă!
O scurtă definiție pentru expresia „comunicate de presă”, ar fi – declarații scurte, tipărite, care conturează faptele majore ale unei știri în stil jurnalistic. Un comunicat de presă ar trebui să fie citit ca o știre și să conțină informații standard despre comunicatul de presă.
Comunicatul de presă standard începe cu informații de contact, cel mai probabil numele, numărul de telefon și adresa de e-mail a persoanei care a scris comunicatul. Apoi vine titlul, probabil cele mai importante patru sau cinci cuvinte din întreg comunicatul de presă.
Titlul va fi ceea ce jurnalistul citește mai întâi. Dacă nu este intrigant, demn de știri și unic, nu va citi mai departe.
Un scurt rezumat al comunicatului
Sub titlu apare adesea ca un scurt rezumat, o linie la orice comunicate de presă. Ca și titlul, rezumatul ar trebui să atragă cititorii rapid și să-i motiveze să învețe mai multe.
Întrucât un comunicat de presă ar trebui să arate și să se simtă ca o poveste într-un ziar, este important să includeți mai multe detalii la începutul primului alineat.
Ceva de genul „SEO Services Plus, ce ne oferă compania respectivă”. Este exact ca o știre standard, prima frază ar trebui să rezume principalele știri ale comunicatului de presă în 25 de cuvinte sau mai puțin.
Restul comunicatului de presă ar trebui să răspundă la toate întrebările pe care un jurnalist le-ar putea avea despre produsul, serviciul sau evenimentul pe care îl anunți.
Comunicate de presă, instrumente de relații publice
Deși un comunicat de presă este un instrument de relații publice, acesta nu ar trebui să fie citit ca fiind prea promoțional. Dacă sună prea mult ca un ton de vânzări, acesta va pierde credibilitatea în ochii jurnalistului.
În general, aceste comunicate de presă se termină de obicei cu o scurtă descriere a companiei sau organizației care eliberează comunicatul, împreună cu un apel la acțiune.
Apelul la acțiune ar putea fi participarea la evenimentul promovat, website-ul promovat, testarea unui produs sau pur și simplu pentru a afla mai multe contactând autorul comunicatului de presă.