Securitatea datelor, 5 sfaturi utile pentru companii

Securitatea datelor, 5 sfaturi utile pentru companii. În 28 ianuarie, SUA, Canada, Israel și alte 47 de țări europene marchează Ziua confidențialității datelor.

Scopul Zilei confidențialității datelor este de a inspira dialogul asupra importanței confidențialității online. Aceste discuții urmăresc, de asemenea, să inspire persoanele fizice și companiile să ia măsuri. Trebuie susținut efortul de a respecta confidențialitatea, de a proteja datele și de a consolida încrederea.

Vom prezenta cinci recomandări prin care companiile pot consolida eforturile de securitate online a datelor.

Antrenați forța de muncă în legătură cu securitatea datelor

Companiile pot utiliza un program de formare pentru a conștientiza securitatea datelor. Astfel, își pot educa angajații despre cât de importantă este securitatea datelor. Se recomandă companiilor să înceapă crearea unei echipe care să realizeze un plan strategic.

În acest mod, se poate implementa un program de formare în domeniul conștientizării securității. Realizarea acestui program trebuie să înceapă din partea de sus a ierarhiei. Astfel, echipa ar trebui să includă managementul executiv, precum și lideri de inițiativă.

În acel moment, echipa poate începe dezvoltarea programelor pentru educarea forței de muncă a companiei. Această instruire ar trebui să constea în cele mai bune practici digitale de securitate cibernetică. Nu trebuie neglijate nici riscurile venite din phishing – puteți citi mai multe advertoriale pe website-ul nostru.

Îmbrățișați strategia de securitate centrată pe date

Mobile, Internet of Things (IoT) și cloud au dizolvat granițele tradiționale ale rețelei. Ca atare, companiile trebuie să abordeze acum securitatea rețelei dintr-un punct de vedere mai holistic și strategic.

Experții îndeamnă societățile să adopte în mod specific o abordare centrată pe date. Astfel, pot dezvolta o înțelegere strategică a datelor pe care le au. Își pot face o idee despre cât de valoroase sunt aceste informații pentru operațiunile lor de afaceri.

Odată ce conștientizează importanța datelor, companiile ar trebui să-și protejeze informațiile prin criptare. Aceasta trebuie efectuată în mod corect. Ca parte a implementării controlului, companiile ar trebui să dezvolte o strategie robustă de backup.

Backup pentru date, cu o strategie continuă de testare în securitatea datelor.

Implementați autentificarea cu mai mulți factori (MFA)

Mulți dintre noi schimbăm rapid datele de autentificare în urma unor informații publice despre încălcări ale datelor. Dar, până atunci, ar putea fi prea târziu. Multe companii care au fost atacate nu detectează o încălcare a respectivelor date.

Chiar dacă își dau seama de breșa de securitate web, aceasta este observată cu multe zile mai târziu. Acest lucru le oferă atacatorilor timp suficient pentru a compromite acele conturi expuse. Toată activitatea infracțională se realizează înainte ca cineva să știe ce s-a întâmplat.

Cunoscând această amenințare, companiile trebui să ia măsuri suplimentare pentru a securiza conturile de afaceri. În acest mod, se pun la adăpost date ale utilizatorilor. Companiile pot folosi autentificarea cu mai mulți factori (MFA).

Astfel, securizează întregul acces la contul administrativ. De asemenea, aceștia ar trebui să încurajeze utilizatorii să implementeze MFA în conturile lor personale.

Setați permisiuni stricte pentru Cloud în securitatea datelor

Din ce în ce mai mult volum de lucru se transferă către cloud. Companiile trebuie să își închidă datele bazate pe cloud. Eroarea umană a fost deja responsabilă de expunerea a numeroase AWS S3 buckets.

O configurare greșită a fost responsabilă pentru expunerea informațiilor personale a milioane de clienți.

Pentru a preveni o altă încălcare AWS S3, companiile ar trebui să utilizeze strategic ACL-uri. Astfel, pot acorda permisiuni de citire/scriere anumitor conturi AWS și/sau grupuri S3 predefinite.

Personalul de securitate ar trebui ulterior să auditeze aceste conturi și nivelurile lor de acces. În acest mod, se poate asigura principiul celui mai mic privilegiu. Nu ar trebui să se aplice neapărat permisiuni implicite datelor bazate pe cloud.

Pot alege să acorde acces de citire numai la câteva s3 buckets specifice managerului de sistem

Exercițiu de vigilanță pentru managementul patch-urilor

Companiile pot consolida securitatea datelor lor prin repararea unor vulnerabilități. Sunt breșele prin care actorii nocivi pot avea acces la activele rețelei lor. Ei pot face acest lucru formulând un program de gestionare a patch-urilor.

Acesta testează patch-urile, înainte de a le implementa în sistemele lor de producție. Niciun test nu poate acoperi orice configurație posibilă a sistemului. Astfel, companiile ar trebui să efectueze testele de patch cu cele mai mari eforturi.

Angajarea companiilor cu o soluție de securitate nu se încheie după ce au implementat-o. Într-adevăr, ei trebuie să urmărească implementarea unui patch prin scanarea sistemului lor. În acest mod, pot confirma că vulnerabilitatea nu mai este prezentă.

Acest pas va dezvălui dacă patch-ul s-a adresat componentelor vulnerabile. Mai mult decât atât, oferă informații legate de eventuale măsuri suplimentare. Acestea pot fi luate pentru remedierea vulnerabilităților.

Securitatea datelor se află doar la început

Pregătirea în conștientizarea securității, o strategie de securitate centrată pe date, MFA. Permisiuni stricte de cloud ori strategii robuste de gestionare a patch-urilor.

Toate sunt eforturi prin care companiile își pot dezvolta securitatea datelor. Societățile pot implementa măsuri suplimentare pentru a pregăti sistemele de Ziua confidențialității datelor și nu numai.

Lasă un comentariu